onsdag 28 januari 2015

Världsmästarbesök hos Rullarsving

Hur många gånger i ditt liv har du mött en världsmästare? Det tog mig 38 år innan jag fick chansen till ett kampsportsmöte med en professionell världsmästarinna. Jag har sparrats med och fått stryk av flera SM-, NM och EM-mästarinnor och blivande VM-mästarinnor. Anna Laurell, Teuta Cuni, Jenny Hardingz, Heidi Williamsson, Sabrina Sedin Roskvist för att nämna några. Jag har dock aldrig fått chansen att rulla med top notch atlet som är MMA-proffs fram tills nu när Pannie "Banzai" Kianzad besökte Rullarsving. riktigt göttigt och skönt rullat. Tack för det Pannie!

Har du aldrig hört talas om Pannie? Det förvånar mig inte, hon sysslar med MMA och är tjej, en kombination som får många att rynka på näsan av någon outgrundlig anledning. Däremot är det många som känner till och talar väl om Alexander "The Mauler" Gustafsson. En duktig fighter som nosat på en UFC-titel men inte vunnit den än. Hur kommer det sig att Alex som inte har en titel får cred, utrymme och sponsorer men Pannie som ÄR världsmästarinna får nästan inget utrymme? När ska Unibet göra en fin deal med en världsmästarinna? Just det, Pannie är vad man i folkmun kallar "tjej".  Låt mig visa vad denna tjej har lyckats med och bilda dig en egen uppfattning.



/Marco

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar